Project Management.

Procesoptimalisatie

Op welke manier ga je als onderneming correct om met procesoptimalisatie? Samen bepalen we tegen welke knelpunten de onderneming aanloopt. De processen die reeds goed verlopen, houden we op deze manier buiten scope of komen in een tweede fase aan bod. Door de processen visueel voor te stellen en de knelpunten alsook de mogelijke oplossingen aan te duiden, blijft iedere partij steeds het overzicht bewaren.

Op basis van de lijst van knelpunten binnen één of meerdere processen wordt er bepaald op welk proces er eerst wordt gefocust. Zo kan er bijvoorbeeld eerst worden gefocust op het proces waarbij het vaakst tegen problemen wordt aangelopen. Hier zijn mogelijks de meeste verbeteringen te realiseren en het snelst voorwaartse stappen te zetten. Binnen elk proces zijn er steeds uitzonderingen terug te vinden. Het is niet altijd mogelijk om voor elke uitzondering een verbetering aan te brengen. Om die reden wordt er gekeken naar de standaard die het vaakst voorkomt. Dat deelproces wordt gedigitaliseerd en geautomatiseerd. Vervolgens wordt dit proces geëvalueerd als dit mogelijk is bij de uitzonderingen.

Daarnaast wordt gekeken om de oplossing om te zetten naar software die voor de automatisering kan zorgen. In dit traject staan wij de onderneming bij in een transparante en onafhankelijke zoektocht naar de software die het beste past bij de situatie. Als laatste stap is het dan mogelijk om de geselecteerde software te implementeren met de hulp van een implementator. Uiteraard stopt het hierna niet. Ook gereviseerde processen dienen steeds aan een kritisch oog onderworpen te worden. Op die manier worden ze opnieuw in het traject opgenomen om ze te blijven verbeteren.

Audit: analyse en doorlichting

Aan de hand van een vrijblijvend en transparant gesprek bekijken we samen de problemen waar de onderneming tegenaan botst alsook de noden en toekomstplannen.

Op basis van die informatie wordt er nagegaan of er een mogelijkheid bestaat tot samenwerking waarbij KOPILO de onderneming in dit verbetertraject kan begeleiden.

Het resultaat van deze analyse is een inzicht in de mogelijke verbeterpunten die KOPILO bij de onderneming kan aanbrengen aangevuld met een raming van de benodigde tijd en kosten.

Ontdek hier alles over consultancy 
of BI rapportering.